субота, 11 червня 2016 р.

Орієнтовні умови проходження окремих видів обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура")





ХМЕЛЬНИЦЬКА   ОБЛАСНА   РАДА

ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ТУРИЗМУ

І КРАЄЗНАВСТВА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

29013, м. Хмельницький, вул. Проскурівська,17, тел./факс 65-90-17, тел.79-42-13
Е-mail: khotstkum@gmail.com ЄДРПОУ 22774311

03.06.2016   130
На   № ______ від ________

Начальникам
управлінь/відділів освіти
районних державних адміністрацій
та виконавчих комітетів міських
(міст обласного значення) рад

Головам об'єднаних територіальних громад

        
На виконання наказу директора Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації від 05.05.2016 № 232-од "Про проведення обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура") " та наказу Хмельницького обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді від 25.05.2016 № 43-од "Про проведення обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура")" надсилаємо для використання в роботі:
        ройові атрибути (додаток 1);
        орієнтовні умови проходження окремих видів обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура") (додаток 2);



Т.в.о. директора                                                         Н.Колесник


Додаток 1
до листа ОЦТКУМ
  03.06.2016 № 130

Ройові атрибути
Мета: створення збірного образу українця-патріота, який би сприймали члени рою як частинку себе.
Атрибутика рою: назва, відзначка, ройовий клич-гасло (клич-девіз), ройове гасло-позивний, прапорець встановленої форми із своїми барвами, однострій.
Назва повинна мати героїчний, козацький, патріотичний зміст. Найкраще використовувати зооморфні мотиви, гумористичні, історично-героїчні, подекуди і фантастичні образи, зокрема з фольклору:  Нічні кажани, Гайдамаки, Котигорошки, Чорні вершники, Чорні запорожці, Залізні вовки інші.
Відзначка (емблема) – схематичне, символічне зображення назви. Форма (як приклад) біле коло з чорним кантом. Всередині – чорне зображення. Розмір D - 5 см. Можна використовувати на правому рукаві однострою, на висоті середини між ліктем та краєм рукава на плечі.

Ройовий клич-гасло має відображати лицарсько-воїнську, козацьку філософію, світогляд, ідеали. Можна використати народні приказки чи прислів'я, латинські вислови: «Двічі не вмирати», «Або пан, або пропав», «Краще вовком згинути, аніж жити псом», «Зі щитом або на щиті».
Мета: клич має ідейно об'єднувати всіх членів рою, спрямовувати їх на позитивну поведінку.
Ройове гасло-позивний. "Пугу-Пугу – Козаки з лугу", "Сонце сходить – буде день". Мета: використання під час змагань, зокрема теренової гри "Квест", для зв'язку зі своїми.
Мета використання гасла – для зв'язку зі своїми під час змагань, зокрема теренової гри, "Квесту".
Ройове знамено (прапорець) –  це полотняний або сатиновий квадрат розмірами 75x75 см. Він складається з двох чи трьох барв. На правій (лицевій) стороні прапорця нашивається відзнака рою, висотою 25 см. На тому самому боці розміщуємо симетричний напис назви рою. Розміри літер по висоті – 10 см. На лівій (зворотній) стороні – без нашивок. Прапорець носиться прикріпленим до держака довжиною 180 см та діаметром 3 см.
Барви рою – будь-які два чи три кольори, вибрані роєм. Можна використовувати не тільки для прапорця, але і для інших потреб ідентифікації рою. Основна барва для всіх учасників гри «Джура» – малинова, її можна використовувати як одну з барв рою, але не як основну, а додаткову, яка виконує функції тла (фону).
Однострій (типова форма) - простий у виготовленні з елементами козацької тематики та традиції. Основний елемент – вишиванка. Представники роїв від навчальних закладів, де є визначені однострої, можуть використовувати їх під час гри. Для участі у спортивних та польових змаганнях слід використовувати спеціальний одяг. Для виготовлення однострою можна використати елементи однострою  української армії чи силових структур різних часів, але без видових офіційних нашивок.


Додаток 2
до листа ОЦТКУМ
03.06.2016 № 130

Орієнтовні умови проходження окремих видів
обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької
військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура")

І.Впоряд (стройова підготовка)..

Муштрові хвати та накази ройового.
Вишколи рекомендується проводити у військових частинах на муштровому плацу або на твердому рівному покриті. 
        Індивідуальні вишколи хватів та дій у складі рою проводяться за навчально-методичним посібником «Муштровий впоряд дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри «Сокіл»(«Джура») Українського козацтва», рекомендованим для практичного використання за рішенням комісії з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної Ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 2 від 24.12.2008); упорядник – генерал-хорунжий Українського козацтва С.П. Рудюк)
Бере участь весь рій, 8 чол. Усі накази віддає ройовий.
Час на виконання обов’язкового завдання – до 5 хв., творчого завдання - 3 хв.
Обов'язкове завдання (виконання хватів муштрового впоряду у складі рою ) повідомляється рою на початку змагань
Творче завдання - готується командою в домашніх умовах. Воно може бути представлене у вигляді монолітного та чіткого показу різноманітних елементів та хватів муштрового впоряду у складі рою під супровід барабанного бою чи під музику.
Оцінка виставляється від 1 до 10 балів  за такими критеріями:
-в обов’язковому та творчому завданнях оцінюється постава, зовнішній вигляд, однострої, зорганізованість та якість виконання муштрових хватів;
- виконання ладової патріотичної пісні.
На завершення показу – рух рою ладовим  кроком із виконанням  патріотичної пісні. Тематика пісень – козацька, УСС, військ УНР, УПА або сучасних ЗСУ.
Перемагає рій, який в сумі набирає найбільше балів.

Порядок надання наказів ройовим:
Рій – збірка! до мене в дворяд шикуйсь.
Рівняйсь, струнко.
За мною,  рівним кроком ходом руш!
Після виходу на визначене місце ройовий  надає накази:
        «РІЙ – НАМІСЦІ, СТІЙ, право-(ліво-) РУЧ, СПОЧИНЬ, ЗАПРАВИТИСЬ!».
         Вийшовши на середину ладу  рівним кроком, ройовий надає накази: «РІВНЯЙСЬ,  СТРУНКО! До звіту – глянь. (Дії ройового) Ройовий (коротким шляхом) рівним кроком іде до  судді для звіту. Не дійшовши два кроки до судді зупиняється навпроти і повертається лицем до нього, прикладає руку до скроні і звітує.
Пане суддя, РІЙ!- (назва рою), НАШЕ ГАСЛО!  ( рій вигукує гасло), до виконання хватів муштрового впоряду Всеукраїнської військово – патріотичної гри Сокіл Джура вишикуваний, ройовий Данилко! Зголошуюсь на наказ!» Звітувати Чітко!
Суддя надає наказ: «СПОЧИНЬ!».
Ройовий дублює наказ повернувшись до рою: «СПОЧИНЬ!» 
 «Рій – РОЗІЙДИСЬ».

Після цього рій виконує муштрові хвати в такій послідовності:
-шикування в однолаву;
-розмикання і змикання рою;
-повороти на місці (праворуч, ліворуч, обернись);
-крок на місці;
-перешикування рою з однолави в дволаву та навпаки;
-перешикування в дворяд;
-проходження урочистим ходом з виконанням військового вітання під час руху;
-проходження з виконанням ладової пісні (після завершення творчого завдання).

Шикування в однолаву
Ройовий підходить до встановленого місця шикування і надає наказ для збору: «Рій – ДО МЕНЕ»
(За цією командою джури бігом збираються до ройового).
Продовжує наказ: «Рій, у лаву – ЗБІРКА».
(Надавши наказ, ройовий приймає поставу «струнко» обличчям у бік чолової лінії шикування, рій шикується ліворуч від ройового. З початком шикування ройовий виходить із лави на середину ладу і стежить за шикуванням рою).
Ройовий надає наказ: «РІВНЯЙСЬ».
(За цим наказом усі, крім правокрилового(напрямного), повертають голови праворуч (праве вухо вище від лівого, підборіддя трохи підняте) вирівнюючись. Під час вирівнювання джури можуть трохи пересуватися вперед, назад або в той чи інший бік для вирівнювання).
Після закінчення вирівнювання рою надається наказ:  «СТРУНКО!»
(За цим наказом всі джури швидко ставлять голову просто).
Ройовий завершує виконання прийомів наказом: «СПОЧИНЬ!».  

Розмикання і змикання рою
Ройовий  надає наказ: «Рій, вліво на два кроки Розім-КНИСЬ». 
(За цим наказом всі джури, за винятком напрямного, від якого здійснюється розмикання, повертаються в зазначений бік, одночасно з винесенням лівої ноги вперед повертають голову до чола ладу і йдуть пришвидшеним півкроком, дивлячись через плече на того, хто йде ззаду, і не відриваючись від нього; після зупинки того, хто йде ззаду, кожен робить ще стільки кроків, скільки було зазначено в команді, й повертається праворуч).
Ройовий надає наказ: «Рій, до напрямного Зім-КНИСЬ». 
(За цим наказам всі джури, за винятком того, до якого призначене змикання, повертаються в бік змикання, після чого пришвидшеним півкроком підходять на встановлений для зімкненого ладу проміжок і в міру підходу самостійно зупиняються та повертаються ліворуч. Останій крок рівний).
Ройовий надає: наказ «РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО!»
Ройовий завершує виконання  : «СПОЧИНЬ!». 

Поверти на місці (праворуч, ліворуч, обернись)
Ройовий надає наказ: «РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО». «Рій, ПРАВО-РУЧ».
(За виконавчим наказом «РУЧ», всі джури повертаються праворуч на 90 градусів).
Ройовий продовжує: «Рій, ЛІВО-РУЧ». 
(За виконавчим наказом «РУЧ»,  всі джури повертаються ліворуч на 90 градусів).
Ройовий надає наказ: «Рій, ОБЕР - НИСЬ, ОБЕР - НИСЬ». 
(За виконавчим наказом «НИСЬ»,   всі джури повертаються через ліве плече на 180 градусів.
Ройовий надає наказ: «Вправо (вліво) – РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО!»
Під час вирівнювання рою після виконання хвату «обернись» у наступному наказі вказується  бік рівняння, наприклад: «Вправо (вліво) – РІВНЯЙСЬ»).
Ройовий завершує виконання хватів наказом: «СПОЧИНЬ!».  «ЗАПРАВИТИСЬ»

Крок на місці
Ройовий надає наказ: «Рій, РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО, на місці Ходом-РУЧ».
(За виконавчим наказом всі джури крокують на місці).
Ройовий надає наказ: «Рій – СТІЙ!».
(За виконавчим наказом, який подається під ліву ногу, всі джури приставляють праву ногу і зупиняють крок на місці).
Ройовий завершує виконання хвату наказом: «СПОЧИНЬ!». 

Перешикування рою з однолави в дволаву та навпаки 
Ройовий надає наказ: «Рій, до двох – ВІДЛІЧИ». 
(Відлік починається з правого крила: кожний джура, швидко повертаючи голову до наступного джури, який стоїть ліворуч від нього, називає свій номер і швидко ставить голову просто (прямо), крайній лівого крила голову не повертає і з ладу не виступає).
Ройовий надає наказ:  «РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО».  «Рій, у дволаву – ШИКУЙСЬ». 
(За виконавчим наказом другі номери роблять лівою ногою крок назад, не приставляючи правої ноги, крок праворуч, щоб стати з заду за першими номерами, й приставляють ліву ногу).
Ройовий надає наказ: «Рій, в однолаву – ШИКУЙСЬ». 
(За виконавчим наказом другі номери роблять лівою ногою крок вліво, не приставляючи правої ноги, з відведенням рук вперед і назад, крок вперед й приставляють ліву ногу).
Ройовий завершує виконання  наказом: «СПОЧИНЬ!».
Завершення виконання муштрових хватів:
Рій «РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО».   до звіту глянь.
Пане суддя! Рій! «Подільські Джури», виконання муштрових  хватів завершив, ройовий Донилко. Зголошуюсь на наказ!
Відповідь – «СПОЧИНЬ» (обернутись до ладу рою і продублювати наказ) (Рій – СПОЧИНЬ)
Ройовий продовжує; «РІЙ В ДВОЛАВУ – ШИ - КУЙСЬ, до напрямного «ЗІМ – КНИСЬ». (За виконавчим наказом другі номери роблять лівою ногою крок назад, не приставляючи правої ноги, крок праворуч, щоб стати ззаду за першими номерами, й приставляють ліву ногу).
Ройовий продовжує; «ПРАВОРУЧ». (За виконавчим наказом рій повертається праворуч) Під час виконання цього хвату джурами, ройовий іде рівним кроком у голову ладу та стає за два кроки попереду і повертається обличчям до ладу.
 Ройовий продовжує; Рій «РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО».    За мною «РІВНИМ  ХОДОМ РУШ».                                                                                                  
        ( Ройовий виводить рій на вихідну позицію для проходження урочистим ходом з виконанням військового вітання під час руху).

Проходження урочистим ходом з виконанням військового вітання під час руху
(Рій шикується у  дворядовий лад і   знаходиться на вихідній позиції, хорунжий з прапорцем рою стоїть перед роєм в позиції для руху урочистим ходом (мал.3), ройовий стоїть перед хорунжим).
Ройовий повертається до ладу обличчям і надає накази: «РІЙ, РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО!»,  розвертається спиною до ладу і надає наказ: «РІЙ, РІВНИМ КРОКОМ – ХОДОМ, РУШ!».
(Рій починає рух у встановленому напрямку). 
При наближенні рою до судді на відстань одного лінійного, а бо  за 5-6 кроків, ройовий повертає голову вправо (в напрямку до судді) і надає наказ: «Рій, вправо – ГЛЯНЬ!».
(За виконавчим наказом ройовий прикладає праву руку до головного убору, хорунжий і права колона рою тримає голову прямо, а ліва колона повертає голову праворуч)Рух руками припиняється.
Після проходження рою за межі суддів ройовий надає наказ:
«Рій – СПО-ЧИНЬ!».
(За кінцевим хватом ройовий опускає праву руку, ліва колона рою повертає голову прямо, рій крокує на встановлене місце). Рух руками поновлюється.

Виконання домашнього завдання (Творче завдання)
Творче завдання обирається на вільну тематику пов’язану з елементами та хватами муштрового впоряду під барабан, музику, без зброї, зі зброєю, шаблями, списами, прапорами.
Проходження з виконанням ладової пісні
(Рій шикується у  дворядовий лад і   знаходиться на вихідній позиції, хорунжий з прапорцем рою стоїть перед роєм в позиції для руху урочистим ходом (мал.3), ройовий стоїть перед хорунжим).
Ройовий повертається до рою і надає наказ: «РІЙ, РІВНЯЙСЬ, СТРУНКО!», розвертається спиною до рою і продовжує: «РІЙ, з ПІСНЕЮ – ХОДОМ РУШ!».
(Рій починає співати пісню з початком руху).
Після проходження рою за межі суддів ройовий надає наказ:
«Рій – СПОЧИНЬ!».
(За виконавчим наказом рій припиняє співати пісню і крокує на встановлене місце).

Перелік хватів,
наказів та дій, які перевіряються з   муштрового впоряду,
та найбільш характерні помилки під час їх виконання:

№ з/п
Хвати, накази та дії
Недоліки
1
Муштрова постава
 Носки ніг розведені не по лінії фронту і не на ширину стопи. Підбори не поставлені разом. Кисті рук не посередині стегон, тримаються не зігнуті. Груди не підняті, живіт не втягнутий. Тіло не подане вперед. Голова опущена. Руки зігнуті у ліктях.
2
Рівняйсь

Струнко
Голова повертається не чітко, підборіддя не підняте, праве вухо не вище лівого.
Груди не підняті, живіт не втягнутий. Тіло не подане вперед. Голова опущена. Руки зігнуті у ліктях.
3
 “Спочинь”
 Учасник зійшов з місця. Послаблена увага. Змінилося положення рук, руки не заведені не зад. Розмовляє в ладу.
4
 “Заправитись”
Не вірні дії піл час виконання наказу. Недоліки у зовнішньому вигляді не усунені. Учасник без дозволу вийшов з ладу. Розмовляє  без дозволу.
5
Поверти на місці, розмикання та змикання ладу
Після повороту не зберігається правильне положення корпусу або ніг. Ноги в колінах згинаються. Руки відходять від стегон. Нога приставляється не найкоротшим шляхом. Поворот проведено не на 90 (45) або 180 *
6
Маршовий крок
Корпус відведено назад. Немає координації в русі рук та ніг. Голова опущена вниз. Рух руками біля тіла проводиться не від плеча, а за рахунок згинання у ліктях. Підйом ноги значно нижче 15 см. Розмір кроку менше (більше) 70-80 см. Нога заноситься за ногу. Рух руками вперед проводиться значно нижче (вище) встановленої висоти, а під час руху назад - не до упору в плечовому суглобі.
7
Позначення кроку на місці
Підйом ноги проводиться значно нижче 15 см від землі. Нога ставиться на землю не з передньої частини стопи і не на всю підошву.  Рух руками не у такт кроку. Корпус не тримається прямо. Рух руками вперед проводиться значно нижче (вище) встановленої висоти, а рух назад -  не до упору в плечовому суглобі.
8
Віддання вітання в русі
Не чіткі і не одночасні поверти голови. Не зафіксовані руки на стегнах, нога не підіймається на встановлену відстань від землі.
9
Виконання ладової пісні
Пісня не відповідає тематиці, не звучить одноголосно, рух не вногу.
10
Надання наказів ройовим
Не правильний наголос під час надання наказів, накази надаються не під ліву ногу, накази надаються не за муштровим впорядом.


ІІ. Стрільба.
Склад команди – 8 чоловік. Час на стрільбу - 5 хв.
Учасники команди стоять на вихідному рубежі. По команді судді вони бігом висуваються на вогневий рубіж та займають місця для стрільби.
Стрільба виконується з пневматичної гвинтівки з положення лежачи. Учасники беруть пневматичні гвинтівки та заряджають їх. Після того, як зарядили зброю, вони починають стрільбу по своїх мішенях.
Кількість пострілів – 5, відстань до мішені - 10м. 
По закінченню стрільби ройовий доповідає судді.
Підведення підсумків: в командному заліку перемагає рій, який набрав найбільшу кількість балів, в індивідуальному заліку відзначаються три учасники, які набрали найбільшу кількість балів.
Штрафи (за що знімаються бали):
час на стрільбу перевищений ( за кожні 10 сек. -5 б);
за кількість пробоїн в мішені, більшу ніж 5 - з учасника знімаються бали за найкращий постріл.
За порушення техніки безпеки учасник знімається з виду гри.

ІІІ. Смуга перешкод.
1. Рій у складі 6-х чоловік (в тому числі не менше 2 дівчат) послідовно долає етапи та виконує завдання.
2. Довжина дистанції близько 300 м.
3. Перепад висот близько 50 м.
4. Кількість етапів - 9
5. Етапи смуги розміщенні в коридорі промаркірованому обмежувальною стрічкою.

6. Для проходження виду "Смуга перешкод" потрібно мати туристську систему, два "вуса" з карабінами, каску та рукавиці.
7. Порядок старту визначається жеребкуванням.
8. Команда прибуває на дистанцію за 10 хв. До старту.
9. На етапі транспортування потерпілого, умовно "потерпілий" обирається командою. Він не має права працювати на етапі і перестає бути «потерпілим» після виходу команди в безпечну зону.
10. Штрафи на дистанції ставляться за невиконання умов проходження етапів (1 бал - 10сек.)
11. Вище місце займають команди з меншим часовим результатом (час проходження дистанції + часовий еквівалент технічних штрафів). При рівності часових результатів вище місце займає команда з меншим технічним штрафом.
Опис етапів.
1. Навісна переправа через яр. Довжина до 20м. Учасник переправляеться на цільовий берег по наведеній суддями подвійній перильній мотузці з самостраховкою на ній коротким «вусом» с/с та супроводжуючою мотузкою. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Не закручена або не зафіксована муфта карабіну – 1б. Тимчасова відсутність супроводження – 3б. Два учасники на етапі – 3 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б.
2. Транспортування «потерпілого» за допомогою жердин. Довжина етапу близько 120м. Команда має рухатись по промаркірованому коридору, при виході за межі його команда отримує штраф за кожного учасника. Жердини та інше обладнання, необхідне для транспортування «потерпілого», надаються суддівською колегією. Команда повинна організувати транспортування «потерпілого» за допомогою даного обладнання. Травма «потерпілого» буде оголошена перед стартом, травми для всіх учасників будуть рівноцінні. Потерпілий кріпиться трьома вусами: груди, пояс, ноги.
Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Не закручена муфта карабіна – 1 б. Не закріплений вус – 3 б. Рух поза обмежувальною лінією - 5 б. Падіння – 3 б. Торкання «потерпілим» рельєфу любою частиною тіла, а також торкання носилками рельєфу при транспортуванні «потерпілого» – 3 б. «Потерпілий» надає допомогу (любі дії, які полегшують роботу учасникам команд) – 3 б. Невірні дії супроводжуючого (супроводжуючий виконує функцію транспортуючого учасника - 3 б. Супроводжуючий знаходиться на відстані, яка не дозволяє контролювати стан «потерпілого» – 3 б.
3. Переправа по мотузці з перилами. Переправа організована силами суддівської колегії. Відстань між мотузками до 1,2 м. Етап долається по нижній мотузці з самостраховкою вусом до верхньої мотузки. Не закручена або не зафіксована муфта карабіну – 1б. Заступ обмежувальної лінії – 1б. Заступ за контрольну лінію – 1б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б. Торкання рельєфу будь-якою частиною тіла – 1б. Зрив – 3 б. Два учасники на етапі – 3 б.
4. Підйом по схилу. Довжина етапу до 10 м. Всі учасники піднімаються по суддівській мотузці з самостраховкою «схоплюючим» вузлом.

Заступ за контрольну лінію – 1 б. Не закручена або не зафіксована муфта карабіну – 1б. Не правильно сформований вузол – 1б. Два учасники на етапі – 3 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б
5. Спуск по схилу. Довжина етапу до 20 м. Всі учасники спускаються по суддівській мотузці в рукавицях з самостраховкою «схоплюючим» вузлом.
Заступ за контрольну лінію – 1 б. Не закручена або не зафіксована муфта карабіну – 1б. Не правильно сформований вузол – 1б. Два учасники на етапі – 3 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б. Спуск без рукавиць – 3б. Рух грудьми вниз – 3б.
6. Подолання заболоченої ділянки по купинах. Команда повинна по купинах подолати заболочену ділянку. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б. Торкання рельєфу ногою, рукою (якщо інша нога знаходиться на купині) – 1 б. Падіння (падіння учасника під час руху по купинах, опора двома ногами, руками на рельєф, або однією ногою, якщо інша нога знаходиться у повітрі) -3 б.
7. Подолання заболоченої ділянки за допомогою жердин. Кількість жердин – 3, кількість прольотів – 7. Жердини надаються суддівською колегією. Команда долає етап по жердинах, які учасники вкладають на опори. Торкання частинами тіла рельєфу штрафується.
Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б. Невірний рух по жердинах (перестрибування з опори на опору) – 3 б. Торкання рельєфу ногою, рукою (якщо інша нога знаходиться на жердині, опорі) – 1 б. Падіння (падіння учасника під час руху по жердинах, опора двома ногами, руками на рельєф, або однією ногою, якщо інша нога знаходиться у повітрі, навантаження двома ногами жердини, яка впала з однієї або двох опор) – 3б. Невірне застосування жердини (учасник спирається жердиною у болото в рамках етапу) – 3б.
8. Рух по-пластунськи. Команда повинна по-пластунськи подолати ділянку даного етапу. Висота обмежувальної стрічки, під якою команда долає етап по-пластунськи - 0,35 м.
Торкання верхньої обмежувальної стрічки – 1 б. Заступ обмежувальної або контрольної лінії – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б.
9. Фініш козацьким-маршовим (гусячим) кроком. Довжина ділянки близько 50м. Команда повинна подолати ділянку від контрольної лінії старту до лінії фінішу.
Торкання землі колінами, руками та іншими частинами тіла – 1 б. Падіння – 3 б. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 5 б. Порушення умов – 10 б. (учасник або учасники переходять з «гусячого» кроку на звичаний. Штраф виставляеться після попередження, і кожний учасник штрафується окремо.)

IV. "Теренова гра" - тактично-командна гра на місцевості з елементами топографії та орієнтування,  боротьбою за прапор та з використанням пов'язок на руки для системи «вбитий-живий».


V. Рятівник - змагання з надання першої долікарської допомоги.
1.     Склад команди 6 чоловік (в тому числі не менше 2 дівчат).
2.     Завдання складаються із двох частин – теоретичної і практичної.
3.     Рій витягує картку і виконує завдання на час.
4.     Для проходження виду "Рятівник" необхідно мати 2 бинти шириною 10 см.

Теоретичне завдання.
Учасники дають відповіді на запитання у письмовому вигляді.
Для вирішення завдання необхідно знати симптоми та вміти надавати першу долікарську допомогу при переломах, кровотечах, пораненнях, опіках, обмороженнях, отруєннях, ураженнях електричним струмом, утопленнях.
Практичне завдання.
Учасники виконують практичні завдання.
Перевірка практичних навичок по накладанню джгутів, пов'язок, шин. Використовуючи підручний матеріал необхідно надати першу долікарську  допомогу потерпілому. Необхідно також вміти робити штучну вентиляцію легень, непрямий масаж серця.
Види травм: пошкодження голови, грудної клітини, верхніх та нижніх кінцівок.
Суддя вказує команді на помилки та оголошує штраф. За кожну неправильну відповідь на питання під час виконання теоретичного завдання рій отримує 5 б. штрафу, за невірно виконане практичне завдання – 10 б. Враховується час виконання завдань та штрафні бали. Команда, що перевищила ліміт часу, отримує штраф 10 балів. 1 бал дорівнює 10 сек.
 
V.           Квест - інтелектуально-розважальна гра призначена для активізації знань, умінь учнів, набуття ними комунікативних навичок в екстремальних умовах.
Для проведення даного виду будуть використовуватись питання, пов'язані з  історією Державного історико-культурного заповіднику "Самчики".
Правила та умови проведення Квесту подаються рою на початку гри.

Конкурсна програма:

VI.            Відун - швидкісна інтелектуальна тестова вікторина з історії України доби козаччини, українських військових формувань різних епох, сучасних збройних сил України
Склад команди: 2 учасники.
Опис: Учасники на швидкість у межах контрольного часу дають відповіді на 20 запитань у тестовій формі. Контрольний час – 30 хвилин.
Штраф: кожна неправильна відповідь – 1 бал = 60 сек.
Підведення підсумків:
Вище місце займає команда, що якнайшвидше дасть вірні відповіді на запитання.

VII.        Ватра – творчо-мистецьке представлення рою. Конкурс повинен висвітлювати виховні козацькі традиції, обряди, забави, бойові мистецтва.
Участь бере весь рій (8 учасників). Тривалість виконання завдання – 5-7 хвилин.
Критерії оцінювання:
відповідність тематиці – 10 б.
художній рівень – 10 б.
оригінальність виступу – 10 б.
костюми – 10 б.
масовість – 10 б.
дотримання регламенту – 5 б.

VIII.      Конкурс звітів про "Добре діло" (про виконання завдань відповідно ідейним принципам лицарства).
Кожен рій повинен виконати завдання відповідно до ідейних принципів лицарства "Служити Богові, Батьківщині, ближнім".
Оцінювання "Доброго діла" включає в себе оцінку письмового звіту рою про "Добре діло" та оцінку захисту роєм презентації свого "Доброго діла".
Письмовий звіт про виконання зазначених завдань (із фотографіями, додатками у письмовому та електронному варіантах), а також презентація до звіту (в електронному вигляді) подається керівником (виховником), до мандатної комісії. Минулорічні звіти до розгляду не допускаються.

Вимоги письмового до звіту:
Загальний обсяг звіту не повинен перевищувати 15 сторінок, в т.ч. текстової частини – 10 сторінок. Текстовий документ Microsoft Word, шрифт Times New Roman – 14 pt, інтервал – 1,5), формат аркуша А-4, пронумерований разом з додатками.
Текстова частина повинна носити діловий характер. Опис та розповідь про цікаві події та учасників може мати характер нарису.
Зміст повинен мати такі структурні елементи:
 титульна сторінка;
 довідкові відомості;
 зміст;
 анотація;
 фотографії;
 опис доброго діла (сценарій заходу);
 додатки, що демонструють суспільну значимість доброго діла;
 підсумки, висновки, рекомендації.

1) Титульна сторінка.
На титульній сторінці дається назва регіону, повна назва навчального закладу чи організації, де рій був паспортизований, загальна назва Доброго діла (заходу), місце, термін проведення, прізвище, ім'я, по батькові виховника, його посада, домашня адреса, контактний телефон, Е-mаіl: за формою:



______________________________________________
(місто/район)
______________________________________________
( навчальний заклад/організація, що паспортизували рій)

ЗВІТ
про Добре діло (проведений захід) _______________________
Загальна тема:________________________________________
Здійснене (проведений) ________________________________
                                                            (місце)
з __________ до _________ 201__ року

Керівник (виховник) _________________
                                                     (ПІБ, посада)
Адреса виховника, контактний тел.
E-mail:________________________

           2) Довідкові відомості про:
місце та адресну спрямованість;
час та тривалість;
особливі умови проведення;
список рою, де вказати прізвище, ім'я, по батькові, навчальний заклад, клас;
назва навчального закладу чи організації, завдання яких виконував рій; короткий зміст завдання.
           3) Зміст.
У змісті вказуються назви всіх розділів, підрозділів та елементів звіту, номер сторінки, з якої вони починаються.
           4) Анотація.
В анотації у стислій формі викладається головна суть та ідея Доброго діла (проведеного заходу). Обсяг-до 0,5 сторінки.
5) Фотографії.
Фотографії у звіті повинні розкривати місце, час, мету даного Доброго діла, проведеного заходу, відображати зміст та конкретну участь кожного.
Фотографії повинні мати підписи об'єктів, містити пояснення, мати нумерацію.
У звіті фотографії розміщуються у хронологічному порядку в місцях, де на них є посилання.
Розмір фотографій від 13X18 см до А-4.
6) Опис Доброго діла (заходу).
  обгрунтування вибору:
  матеріали про виконану роботу, бажано у формі нарису, що докладно розкриває тему.
  7) Додатки.
висвітлення у ЗМІ;
рішення місцевих органів влади, суспільний резонанс.
         8) Підсумки, висновки, рекомендації.
Розділ повинен відмітити найбільш характерні особливості саме цього Доброго діла (заходу).
Розділ містить короткий підсумок роботи, висновки, рекомендації.
Якщо під час виконання Доброго діла (проведення заходу) та за їх підсумками відзнятий відеофільм (кліп) тощо, вказати його постійне місцезнаходження, можливість перегляду, умови виготовлення відеокопії.
Звіти оцінюються за наступними критеріями:
1.     Оформлення титульної сторінки – 5б.
2.     Дотримання змісту та структурних елементів звіту – 7 б.
3.     Відповідність ідейним принципам лицарства "Служити Богові, Батьківщині, ближнім" – 10 б.
4.     Суспільна значимість виконаного завдання – 10 б.
5.     Якість оформлення звіту:
грамотність – 5 б., охайність – 4 б., об'єм тексту – 4 б.
6.     Фотографії (розмір, якість ) – 10 б.
7.     Додатковий матеріал (ЗМІ, суспіл. резонанс) – 10 б.
8.     Наявність електронного носія – 5 б.
Захист звіту роєм відбувається публічно у довільній формі з використанням презентації свого "Добре діло".
Вимоги до презентації:
1)       Презентація (слайд-фільм, відеофільм) має бути виготовлена за допомогою програми Microsoft Office PowerPoint (2003, 2007) або записана в одному з популярних відеоформатів: .avi, .wmv, .mp4, .mpeg4, .mkv, .m4v, .asf, .3gp, .mov, .vob, .flv, .swf.
2)   Тривалість презентації (відеофільму) – до 6 хв.
3)   В ній має бути відображена робота, про яку йдеться у звіті рою по "Добре діло".
4)    На початку презентації (відеофільму) повинні бути титри із інформацією про назву "Доброго діла", рій, навчальний заклад, місто/район та фотографія з учасниками рою.
Оцінюватись буде змістовність презентації, якість виконання, художнє оформлення, творчий задум, креативність захисту, масовість, дотримання регламенту.

IX.            Конкурс таборування ("Бівак").
Конкурс проводиться на протязі всіх днів змагань. Під час конкурсу оцінюється побут роїв, дотримання санітарно–гігієнічних норм, стан спорядження, особистих речей, посуду, відповідність табору протипожежним і природоохоронним нормам, естетичне враження, порядок в таборі, поведінка членів роїв та їх активна участь в заходах тощо.
Обов’язкові атрибути в таборі (хоругва, емблема, назва), біля яких повинно бути організоване чергування.
         Остаточні умови проведення конкурсів з критеріями оцінювання будуть висіти на дошці оголошень напередодні проведення виду (конкурсу).

Немає коментарів:

Дописати коментар